Erbjudandet om lös egendom på Webbplatsen säljs inte av Webbplatsinnehavaren, utan av Säljaren. Vid köp av lös egendom ingås därför ett avtal mellan Köparen och Säljaren. Webbplatsinnehavaren är därför inte själv part i detta köpeavtal. De villkor som gäller mellan Säljaren och Köparen ingår i detta dokument för enkelhetens skull. Observera: dessa allmänna villkor gäller mellan köpare och säljare och är därför inte verkställbara mot webbplatsinnehavaren.

Om Säljaren är belägen i ett land i Europeiska unionen (EU), Norge, Liechtenstein eller Island, gäller det europeiska direktivet om distansförsäljning. Detta direktiv innehåller följande rättigheter och garantier:

Säljaren måste ge köparen information om skatter, betalning, leverans och fullgörande av avtalet tydligt och skriftligen.

Köparen får beställningen inom 30 dagar, om inte annat har avtalats med säljaren. Om det rörliga föremålet i fråga inte är eller inte längre är tillgängligt, måste säljaren informera köparen om detta. Eventuella (hand)betalningar måste återbetalas inom 30 dagar, såvida inte säljaren levererar en jämförbar lös sak.

Köparen har ångerrätt, vilket innebär att Köparen kan returnera köpet under minst fjorton dagar utan att ange skäl. Eventuella fraktkostnader ska bäras av Köparen. Eventuella (hand)betalningar ska återbetalas inom trettio dagar.

Artikel 1 - Definitioner

I dessa medlingsvillkor gäller följande definitioner:

Webbplats: tillgängliggjord plattform som är åtkomlig via www.neonsfeer.nl, inklusive alla tillhörande underdomäner.

Webbplatsinnehavare: företaget SVJL E-com beläget på Tiendweg 6 5331RC, Kerkdriel, med KVK-nummer 80462030.

Köpare: den person som gör ett köp på ovannämnda webbplats.

Säljare: företag som, antingen som producent eller som handlare, säljer lösöre till köparen.

Artikel 2 - Köparens rättigheter

Om säljaren är etablerad i ett land inom Europeiska unionen (EU), Norge, Liechtenstein eller Island, gäller det europeiska distansförsäljningsdirektivet. Detta direktiv omfattar följande rättigheter och garantier:

Säljaren måste ge köparen information om skatter, betalning, leverans och fullgörande av avtalet tydligt och skriftligen.

Köparen får beställningen inom 30 dagar, om inte annat har avtalats med säljaren. Om det rörliga föremålet i fråga inte är eller inte längre är tillgängligt, måste säljaren informera köparen om detta. Eventuella (hand)betalningar måste återbetalas inom 30 dagar, såvida inte säljaren levererar en jämförbar lös sak.





Köparen har ångerrätt, vilket innebär att Köparen kan returnera köpet under minst fjorton dagar utan att ange skäl. Eventuella fraktkostnader ska bäras av Köparen. Eventuella (hand)betalningar måste återbetalas inom trettio dagar.

Artikel 3 - Medlingstjänstens art

Erbjudandet om lös egendom på Webbplatsen säljs inte av Webbplatsinnehavaren, utan av Säljaren. Köp av lös egendom är därför ett avtal mellan Köparen och Säljaren. Webbplatsinnehavaren själv är därför inte part i detta köpeavtal.

Genom Webbplatsen köps vissa lösöre från tredje parter, oavsett om de är baserade i Europeiska unionen eller inte.

Den tjänst som tillhandahålls av Webbplatsinnehavaren är en förmedlingstjänst som tillhandahålls till en tredje part. När du beställer en lös sak via webbplatsen är webbplatsinnehavaren behörig att agera som mellanhand, i köparens namn och på köparens vägnar, och beställa den lösa saken från den faktiska säljaren av den relevanta lösa saken.

Om den faktiska säljaren är baserad utanför Nederländerna och därför måste den aktuella lösa egendomen importeras, ska detta ske i köparens namn. Ytterligare kostnader såsom importmoms och (tull)klareringskostnader ska bäras av köparen.

Artikel 4 - Betalning

Betalning för den köpta produkten sker via Webbplatsinnehavaren. Webbplatsinnehavaren tar också hand om (vidare)betalning till den faktiska Säljaren.

Det är möjligt att de priser som anges på Webbplatsen skiljer sig från de belopp som (åter)betalas av Webbplatsinnehavaren till den faktiska Säljaren. Säljaren kan ges möjlighet att köpa produkten för ett lägre belopp efter att den har köpts av Köparen. Skillnaden mellan det belopp som köparen betalar och det belopp som betalas till den faktiska säljaren ska i dessa fall betraktas som ersättning för den förmedlingstjänst som webbplatsinnehavaren tillhandahåller den tredje parten.

Artikel 5 - Klagomålsförfarande

Om Köparen är missnöjd med det sätt på vilket (mäklar)avtalet har genomförts, kan detta meddelas till Webbplatsinnehavaren via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen. Varje rapport från köparen kommer att hanteras av webbplatsinnehavaren med största omsorg och så snart som möjligt. Webbplatsinnehavaren kommer att ge ett väsentligt svar till köparen inom högst fjorton dagar efter mottagandet av anmälan.

Vid missnöje med det förfarande som nämns i punkt 1 i denna artikel kan köparen vända sig till tvistkommittén för den europeiska ODR-plattformen (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Allmänna villkor

Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor ska följande definitioner gälla:

Tilläggsavtal: ett avtal där konsumenten förvärvar produkter, digitalt innehåll och/eller tjänster i samband med ett distansavtal och dessa artiklar, digitalt innehåll och/eller tjänster levereras av entreprenören eller av en tredje part på grundval av ett avtal mellan denna tredje part och entreprenören;

Ångerperiod: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke, företag eller hantverk och ingår ett avtal med entreprenören;

Dag: kalenderdag;

Digitalt innehåll: data som produceras och levereras i digital form;

Varaktighetstransaktion: ett avtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden;

Varaktig databärare: varje (extra) medel som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information som är riktad till honom personligen, på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen, inklusive e-post

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att frånträda distansavtalet inom ångerfristen;

Modellformulär: det formulär för ångerrätt som entreprenören gör tillgängligt för konsumenten och som kan fyllas i av konsumenten när han vill utöva sin ångerrätt;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller (tillgång till) digitalt innehåll och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system som organiseras av entreprenören för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med ingåendet av avtalet, exklusiv användning görs av en eller flera tekniker för distanskommunikation med konsumenten;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett distansavtal utan att konsumenten och entreprenören är tillsammans i samma rum vid samma tidpunkt;

Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Entreprenörens identitet

SVJL E-com

Tiendweg 6 5331RC Kerkdriel

info@neonsfeer.nl

Handelskammarens nummer 80462030

Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande som görs av entreprenören och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan entreprenören och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås kommer texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det, innan distansavtalet ingås, att anges att de allmänna villkoren kan inspekteras i entreprenörens lokaler, på vilket sätt de kan inspekteras och att dessa allmänna villkor kommer att skickas gratis till konsumenten så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt kan, i motsats till föregående stycke, innan distansavtalet ingås, texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den lätt kan lagras av konsumenten på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det innan distansavtalet ingås att anges var de allmänna villkoren kan inspekteras elektroniskt och att de kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt på konsumentens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor, skall andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och, i händelse av motstridiga allmänna villkor, kan konsumenten alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest gynnsam för honom.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt förklaras helt eller delvis ogiltiga eller annulleras, ska dessa allmänna villkor i övrigt fortsätta att gälla och den relevanta ogiltiga eller annullerade bestämmelsen ska omedelbart i samråd ersättas av en bestämmelse som så långt som möjligt motsvarar den ursprungliga bestämmelsens innebörd.

Situationer som inte anges i dessa allmänna villkor ska bedömas enligt dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas i enlighet med dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs under villkor med suspensiv eller upplösande effekt, eller något annat villkor, kommer detta uttryckligen att nämnas i erbjudandet.

Entreprenörens erbjudande är utan skyldighet. Entreprenören har rätt att ändra och justera erbjudandet.

Entreprenörens erbjudande innehåller en beskrivning av de produkter och / eller tjänster som erbjuds, som alltid är fullständig och korrekt. Erbjudandet innehåller en tillräckligt detaljerad beskrivning för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av konsumenten. Om entreprenören använder bilder som antyder att dessa bilder visar den erbjudna produkten, är dessa en sanningsenlig representation av de erbjudna produkterna och / eller tjänsterna. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet kan inte binda entreprenören.

Bilder av produkter är en sanningsenlig representation av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan dock inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de faktiska färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

i synnerhet:

Priset inklusive skatter;

eventuella fraktkostnader

det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som är nödvändiga för detta;

huruvida avgiften för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den ordinarie grundavgiften för det kommunikationsmedel som används;

om avtalet kommer att arkiveras efter det att det har ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det;

Distansavtalets minimilängd i händelse av en utvidgad transaktion.

tillämpning av ångerrätten

Metod för betalning, leverans och fullgörande av avtalet.

Artikel 5 - Avtalet

Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4 skall avtalet ingås när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de villkor som anges i detta.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet på elektronisk väg, ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av accept av erbjudandet på elektronisk väg. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten upplösa avtalet.

Om avtalet ingås på elektronisk väg ska näringsidkaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av uppgifter och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Entreprenören kan, inom rättsliga ramar, informera sig om huruvida konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, liksom om alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan, samtidigt som han anger skäl, eller att bifoga särskilda villkor för genomförandet.

Entreprenören kommer att skicka konsumenten följande information, skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare, senast vid leverans av produkten eller tjänsten eller det digitala innehållet:

Besöksadressen till näringsidkarens verksamhetsställe dit konsumenten kan vända sig med klagomål;

Villkoren för och sättet på vilket konsumenten kan utöva ångerrätten, eller, i förekommande fall, tydlig information om undantag från ångerrätten;

Information om garantier och befintliga eftermarknadstjänster;

Priset, inklusive skatter, för produkten, tjänsten eller det digitala innehållet;

Kostnaden för leverans, i förekommande fall;

Metoden för betalning, leverans eller fullgörande av distansavtalet.

Kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är på obestämd tid;

Modellen för ångerformulär om konsumenten har ångerrätt.

Vid en varaktig transaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.

Artikel 6 - Ångerrätt

Vid leverans av produkter:

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet i 14 dagar utan att ange skäl. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter.

Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som tidigare utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.

Om:

konsumenten har beställt flera produkter i samma ordning, börjar avkylningsperioden den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av honom, har mottagit den sista produkten. Näringsidkaren får, förutsatt att han tydligt har informerat konsumenten om detta före beställningsprocessen, neka en beställning av flera produkter med olika leveranstider.

Om leveransen av en produkt består av flera försändelser eller delar, börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten, eller en tredje part som denne har angett, har mottagit den sista försändelsen eller delen;

avtalet omfattar regelbunden leverans av produkter under en viss period, börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten, eller en tredje part som denne har utsett, har mottagit den första produkten.

När det gäller tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium:

När det gäller ett tjänsteavtal eller ett avtal om tillhandahållande av digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett fysiskt medium får konsumenten säga upp avtalet under 14 dagar utan att ange något skäl. Dessa fjorton dagar börjar löpa dagen efter det att avtalet ingicks.

Förlängd ångerrätt för produkter, tjänster och digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett fysiskt medium vid underlåtenhet att informera om ångerrätten:

Om entreprenören inte har gett konsumenten den lagstadgade informationen om ångerrätten eller modellen för ångerformulär, löper avkylningsperioden ut 12 månader efter utgången av den ursprungliga avkylningsperioden som fastställts i enlighet med de föregående punkterna i denna artikel.

Om näringsidkaren har tillhandahållit konsumenten den information som avses i föregående stycke inom 12 månader efter den ursprungliga betänketidens ikraftträdande, löper betänketiden ut 14 dagar efter den dag då konsumenten mottog denna information.

Under betänketiden ska konsumenten hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten till entreprenören med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av entreprenören.

Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för entreprenören inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste göra detta känt med hjälp av modellformuläret. Efter att konsumenten har uttryckt sin önskan att utnyttja sin ångerrätt måste han returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten bör bevisa att de levererade varorna har returnerats i tid, t.ex. med hjälp av ett avsändningsbevis.

Artikel 7 - Kostnader för utövande av ångerrätten

När konsumenten utövar sin ångerrätt får han eller hon högst stå för kostnaden för returförsändelsen.

Näringsidkaren ska så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter det att ångerrätten utövats, återbetala köpeskillingen på samma sätt som konsumenten använt. Detta kräver ett returkvitto från näringsidkaren eller ett avgörande bevis på fullständig retur.

Eventuell värdeminskning av produkten som orsakats av ovarsam hantering kommer att debiteras konsumenten. Detta kan inte åberopas om näringsidkaren inte har tillhandahållit all lagstadgad information om ångerrätten. Detta bör ske innan köpeavtalet ingås.

Artikel 8 - Uteslutande av ångerrätt

Uteslutande av ångerrätten är endast möjligt om näringsidkaren tydligt angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid innan avtalet ingås, och om det gäller en av de produkter som anges i punkterna 2 och 3.

Uteslutning är endast möjlig för följande produkter:

som har åstadkommits av entreprenören till konsumentens avtalsspecifikationer;

som tydligt är av personlig karaktär

som förstör eller åldras snabbt;

vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför entreprenörens kontroll;

för enskilda tidningar och tidskrifter;

för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara där konsumenten har brutit förseglingen;

för hygienprodukter för vilka konsumenten har brutit förseglingen.

Uteslutning är endast möjlig för följande tjänster:

som rör boende, transport, restaurang eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;

vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;

Beträffande vadslagning och lotterier

Artikel 9 - Pris

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.

I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför entreprenörens kontroll, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att alla priser som nämns är riktpriser kommer att nämnas i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade regler eller bestämmelser

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt det och:

de är ett resultat av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter, eller

konsumenten har rätt att säga upp avtalet den dag då prisökningen träder i kraft.

De priser som anges i erbjudandet om produkter eller tjänster inkluderar moms.

Alla priser är med reservation för tryck- och sättfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och sättningsfel. I händelse av tryck- och sättfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.

Artikel 10 - Garanti och överensstämmelse

Näringsidkaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller användbarhet och de befintliga lagstadgade bestämmelserna och/eller statliga förordningar på det datum då avtalet ingicks. Om så avtalats garanterar näringsidkaren också att produkten är lämplig för annat än normal användning.

En garanti som tillhandahålls av näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de juridiska rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot näringsidkaren på grundval av avtalet. Detta innebär alla åtaganden från entreprenören, hans leverantör, importör eller tillverkare där han ger konsumenten vissa rättigheter eller anspråk som går utöver vad han är juridiskt skyldig att göra om han inte har uppfyllt sin del av avtalet.

Eventuella defekta eller felaktigt levererade produkter ska rapporteras till entreprenören skriftligen inom 4 veckor efter leverans. Produkter måste returneras i sin originalförpackning och i nytt skick.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten själv har reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt behandlats slarvigt eller i strid med instruktionerna från entreprenören och/eller på förpackningen;

Defekten är helt eller delvis resultatet av bestämmelser som regeringen har fastställt eller kommer att fastställa angående arten eller kvaliteten på de använda materialen.

Artikel 11 - Leverans och implementering

Entreprenören kommer att ta största möjliga försiktighet vid mottagande och utförande av produktbeställningar och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har gjort känd för företaget.

Med förbehåll för vad som anges i punkt 4 i denna artikel kommer företaget att utföra accepterade beställningar med lämplig hastighet men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har gått med på en längre leveransperiod. Om leveransen försenas, eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att informeras om detta senast 30 dagar efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnad. Konsumenten har inte rätt till någon ersättning.

Alla leveransvillkor är vägledande. Konsumenten kan inte härleda några rättigheter från något av de nämnda villkoren. Överskridande av ett villkor ger inte konsumenten rätt till ersättning.

I händelse av upplösning i enlighet med punkt 3 i denna artikel kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter upplösningen.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra ett försök att tillhandahålla en ersättningsartikel. Senast vid leveransen kommer det att anges tydligt och begripligt att en ersättningsartikel levereras. Med ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt ska bäras av entreprenören.

Risken för skada och / eller förlust av produkter vilar på entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

Om varorna anländer till köparen i skadat skick måste köparen meddela säljaren skriftligen inom 72 timmar, med foto- eller videobevis för skadan på varorna och deras förpackning för verifiering. Underlåtenhet att följa denna begäran och tidsfrist kommer att leda till annullering av säljarens skyldigheter.

Artikel 12 - Varaktighet transaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Uppsägning

Konsumenten får när som helst säga upp ett avtal som ingåtts på obestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med förbehåll för överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst i slutet av den tidsbegränsade perioden, med förbehåll för de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenten får säga upp de avtal som avses i föregående stycken:

sägas upp när som helst och inte begränsas till att sägas upp vid en viss tidpunkt eller under en viss period;

åtminstone säga upp dem på samma sätt som de ingicks av honom;

alltid säga upp med samma uppsägningstid som entreprenören har fastställt för sig själv.

Förlängning

Ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte tyst förlängas eller förnyas för en viss period.

Utan hinder av föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts för regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter förnyas underförstått för en bestämd tid som inte överstiger tre månader, om konsumenten kan säga upp det förnyade avtalet mot slutet av förnyelsen med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts för regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast förlängas genom tyst medgivande på obestämd tid om konsumenten kan säga upp det när som helst med en uppsägningstid som inte överstiger en månad och en uppsägningstid som inte överstiger tre månader om avtalet avser regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter, dock mindre än en gång per månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter genom introduktion (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte tyst och upphör automatiskt i slutet av prov- eller introduktionsperioden.

Varaktighet

Om ett avtal varar längre än ett år får konsumenten efter ett år när som helst säga upp avtalet med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och skälighet talar emot en uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.

Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att betänketiden enligt artikel 6.1 har börjat löpa. Vid ett avtal om att tillhandahålla en tjänst börjar denna period efter det att konsumenten har mottagit bekräftelsen av avtalet.

Konsumenten har skyldighet att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsuppgifter som tillhandahålls eller nämns till entreprenören.

Om konsumenten inte betalar har entreprenören rätt, med förbehåll för lagliga begränsningar, att debitera de rimliga kostnader som meddelats i förväg till konsumenten.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Näringsidkaren har ett tillräckligt publicerat klagomålsförfarande och hanterar klagomål i enlighet med detta klagomålsförfarande.

Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in till entreprenören inom en rimlig tid efter att konsumenten har upptäckt bristerna, fullständigt och tydligt beskrivna.

Klagomål som lämnas in till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid, kommer entreprenören att svara inom 14-dagarsperioden med ett meddelande om mottagande och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Artikel 15 - Tvister

På avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor avser gäller endast nederländsk lag.

Artikel 16 - Ytterligare eller andra bestämmelser

Ytterligare bestämmelser eller bestämmelser som avviker från dessa allmänna villkor får inte vara till nackdel för konsumenten och bör registreras skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra dem på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare.


Artikel 17 - Importtullar och skatter

Importtullar och skatter för internationella försändelser kan tillkomma vid ankomst till destinationslandet. Detta varierar från land till land och Neonsphere uppmuntrar dig att vara medveten om dessa potentiella avgifter innan du gör en beställning hos oss.

Om du vägrar att betala tullar och skatter vid ankomsten till ditt destinationsland, kommer varorna att returneras till Neonsphere på kundens bekostnad, och kunden kommer att få en återbetalning för värdet av de betalda varorna, minus kostnaden för returfrakt. Kostnaden för den ursprungliga försändelsen kommer inte att återbetalas.